De deze week gelanceerde vernieuwde versie van de Mijn Volleybal app gaat gepaard met technische problemen die leiden tot ongebruikelijke traagheid. Ook het digitale wedstrijdformulier (DWF) kampt met storingen. De Nevobo werkt aan een oplossing.

Op piekmomenten kunnen de servers de gevraagde informatie in de app te vaak niet
goed verwerken. Gebruikers ervaren hierdoor met name dat informatie over
programma's, uitslagen en standen traag tot in enkele gevallen helemaal niet op
hun toestel verschijnt. Terwijl die informatie wordt ingeladen ziet de
gebruiker ten onrechte de melding dat er opnieuw ingelogd moet worden. 

Advies: wachten in plaats van opnieuw inloggen
Als gebruiker kun je in de app het volgende doen om bij traagheid de informatie te bereiken waarnaar je op zoekt bent: 

  • Als je bent ingelogd en de informatie over programma's, uitslagen en standen verschijnt niet in beeld, klik dan niet op de inlog-knop, maar wacht tot de informatie alsnog inlaadt. In veel gevallen gebeurt dit na enige tijd.
  • Mocht dit niet werken kun je de wedstrijdinformatie ook vinden op www.volleybal.nl. Door met het zoekvenster jouw team of club te zoeken, bereik je de informatie over programma's, uitslagen en standen.
  • Werk de app bij naar de nieuwste versie (2.0.21). In deze versie zitten aanpassingen die de druk op de server verminderen.


Inlogproblemen DWF
Ook het digitale wedstrijdformulier kampt op piekmomenten met serverproblemen. Dit heeft negatieve invloed op het kunnen inloggen in de DWF-omgeving. De Nevobo raadt aan het DWF alleen te gebruiken op het moment dat dit nodig is voor het spelen van de wedstrijd en niet om terug te zoeken of mee te kijken.

Wanneer het doorvoeren van de standen niet direct na de wedstrijd lukt, vraagt de Nevobo de teams dit op een later moment, buiten de piekmomenten, alsnog te doen. Dat geldt ook voor de teams die problemen hebben met  het live bijhouden van de standen. Deze teams kunnen gebruikmaken van het papieren wedstrijdformulier en op een later moment in DWF de gegevens alsnog verwerken via 'resultaat invoeren'.

Oplossing
De vernieuwde app is uitvoerig getest door ruim 250 gebruikers. Hoewel de Nevobo was voorbereid op de gangbare aantallen gebruikers tijdens piekmomenten, presteren de servers op die momenten ondermaats. De Nevobo maakt excuses voor de ongemakken en werkt met man en macht aan een oplossing om de opstartproblemen spoedig te verhelpen, maar verwacht dat de definitieve oplossing pas na dit weekend opgeleverd kan worden. De oplossing om tijdelijk de vorige versie van de app terug te zetten is technisch niet mogelijk.

FAQ
Heb je andere vragen of opmerkingen over de app? Hier vind je de meest gestelde vragen en de antwoorden daarop.

Bekijk ook eens

Facebook X WhatsApp LinkedIn