In de gloednieuwe videoserie "Nooit Verteld" bij AD volgen we de persoonlijke verhalen van vijf topsportsters die nooit eerder met de buitenwereld zijn gedeeld. Laura Dijkema en Raïsa Schoon komen ook aan het woord en vertellen hun verhaal.

Nooit Verteld
‘Nooit Verteld’ overstijgt het format van een gewone serie; het maakt deel uit van #SameDream, een initiatief van DHL in samenwerking met de sportbonden KNVB, KNHB, Nevobo en NHV om de droom van vrouwensportteams uit te laten komen.

De serie bestaat in totaal uit vijf afleveringen, waarin Jackie Groenen (voetbal), Laura Dijkema (volleybal), Maria Verschoor (hockey), Raïsa Schoon (beachvolleybal) en Lois Abbingh (handbal) hun persoonlijke verhaal vertellen over hun achtergrond en leven naast hun topsport - verhalen die nooit eerder zijn verteld.

Laura Dijkema
Laura Dijkema is haar beide ouders verloren. Haar vader overleed aan kanker en haar moeder kreeg te maken met de Ziekte van Alzheimer. Toen haar moeder de diagnose kreeg, wist Dijkema dat ze het deze keer graag anders wilde doen. Ze vertelt haar indringende verhaal in de serie Nooit Verteld.

Raïsa Schoon
Raïsa Schoon is op dit moment samen met Katja Stam de nummer vijf van de wereld. Toch werd het haar van kinds af aan niet makkelijk gemaakt. Ze kreeg vooral kritiek op haar lengte. Maar haar moeder ontwikkelde een speciaal systeem, waardoor ze zich toch bij de wereldtop wist te voegen. Nu doet ze haar verhaal in Nooit Verteld.

Ongelijke media-aandacht
Ondanks dat het vooral de oranje sportvrouwen zijn die de afgelopen jaren voor het Nederlandse succes zorgden, blijft de ongelijke media-aandacht een punt van aandacht. In aanloop naar de komende sportzomer en om de prestaties van sportvrouwen dezelfde erkenning te geven als die van sportmannen, is de serie ‘Nooit Verteld’ ontwikkeld.

Een uniek, duurzaam partnership
‘Nooit Verteld’ is onderdeel van #SameDream, een unieke samenwerking, waarbij negen partners hetzelfde doel nastreven om de droom van vrouwenteams in volleybal, hockey, voetbal en handbal uit te laten komen. Om #SameDream meer zichtbaarheid te geven, zijn er vanuit DHL verschillende meeslepende, crossmediale campagnes opgezet. De ontwikkeling van de videoserie ‘Nooit Verteld’, geproduceerd door Monaerk (creative studio gespecialiseerd in sportproducties), is hier een mooi voorbeeld van. Sportmarketingbureau Triple Double en creatief bureau DDB Amsterdam spelen een grote rol om het partnership zowel conceptueel als creatief vorm te geven. Abovo Maxlead en DPG Media brengen het partnership in vele multimediale vormen naar een groter publiek. Met de sportbonden worden de leden en fans bereikt, met DPG Media het grote publiek.

Foto: Fotohoogendoorn.nl

Bekijk ook eens

Facebook X WhatsApp LinkedIn